Doğal Yetiştiriciliğe Hoşgeldiniz!

Ben Murat Özyıldırım

Doğal Sebze Yetiştirme'nin kurucusuyum. Hobicilere yönelik, sebze üretim tekniklerini ve üretim sırasında kullanacakları; doğal besin özütlerini, bitki aktivatörlerini, doğal hormon ve organik ilaçları nasıl hazırlayacaklarını anlatıyorum.

Aradığınız birşey mi var?

Öne Çıkan Yazılar

Doğal Sebze Yetiştirme'yi Takip Edin!

Yeni yazıların e-mail adresinize gelmesini istiyorsanız kutuya mail adresinizi yazıp abone olun.

9 Temmuz 2015 Perşembe

Hakkımda


27 yıldır gazetecilik deneyimi olan, bu süreç içinde  Türkiye genelinde Tarım Gazetesi çıkartabilen, bir tarım televizyonun kurulmasında yardımları olan birisiyim. Türkiye’nin 3/2’sini köy köy dolaştım. Bir çok  üniversitenin tarım bölümlerindeki, kariyeri sahibi; Öğretim Görevlisi ve araştırma görevlileriyle tanışma, sohbet etme, gazetemde makalelerini yazdırma fırsatı bulabildim. Köydeki insanların nasıl tarım yaptıklarına dair izlenimlerim pekişti. Yaklaşık 12 yıl önce, ‘organik tarım’ yapmak isteyen arkadaşlarıma resmi olmayan danışmanlık yaptım. Doğal tarım konusunda bilgilerimi artırdım. 2000’li yılların başında Türkiye’ye o dönemlerde ilk defa giren ‘zeytin ağacı köküne gübre pompalayan’ aracın çizimlerini yapma şansını buldum. Yaklaşık 300 dönüm ve 35 serada doğal tarım yapan üreticilere resmi olmayan danışmanlık yapıyorum. Bu alanlarda tamamen ‘yerel tohumlar’ kullanılarak, doğal tarım metodları hayata geçiriliyor.

Geleneksel Tohumların gelecek nesillere taşınması için kurulan ‘Geleneksel Tohum Derneği’nin kurucu Başkanlığını yaptım.
400 metrekarelik bir bahçede sadece ‘organik ilaçlar ve gübreler’ konusunda iki yıllık bir çalışma yaptım.
Arıcılık Sertifikamın yanında, Bahçecilik, Seracılık ve Budama Kurslarını başarıyla bitirdim. Doğal tarım konusunda yüzlerce atölye çalışmasına katıldım.  
Yerel tohumla üretim yapılmasının, doğru tekniklerle birlikte ‘insan sağlığı’na olan etkilerinin pozitif değerlerde olduğuna inandığım ve bu konuda insanları teşvik edebilmek adına başlattığım ‘Sıfır İlaç Felsefesi’ni anlattığım 7 kitaplık serinin ‘Domates Kitabı’nı yayınlama şansı yakaladım. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder